Koirahyökkäykset

Lähetä vastaus


Automatisoidun roskapostituksen estämiseksi joudut lisäämään allaolevassa kuvassa näkyvän vahvistuskoodin. Mikäli sinulla on ongelmia näkemisen kanssa, tai et muuten pysty lukemaan sitä. Ota yhteyttä sivuston Ylläpitäjään.
Hymiöt
<3 :D :-) :) :angel: ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :clap: :crazy: :eh: :lolno: :problem: :shh: :shifty: :sick: :silent: :think: :thumbdown: :thumbup: :wave: :wtf: :yawn:
BBCode on Käytössä
[img] on Käytössä
[flash] on Käytössä
[url] on Käytössä
Hymiöt ovat Käytössä
Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Koirahyökkäykset

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja TlGER » 24.06.2026 21:57

Vieras kirjoitti:Minkä ikäinen oli tämä nuori tyttö? Ihmettelen miten noin voi käydä, kun koirahan on siinä omistajansa välittömässä läheisyydessä koko ajan. Saa kyllä olla silmät selässä jos menee ihmispaljouteen koiran kanssa, siinä ei oikein voi kuin itseään syyttää.


No voi kai sieltä koiran JA omistajan selän takaa joku hiipiä säikäyttämään, vaikka koira olisi omistajan jalkojen juuressa. Enemmän ihmettelen, miten voi käydä noin, että lapsi on valvomatta, sehän olisi yhtä hyvin voinut juosta vaikka auton alle.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Vieras » 24.06.2026 21:44

Selitän nyt vielä kerran kun selkeästikään kaikki ei nyt tajua että selatakseen iltalehteä täytyy joko hyväksyä evästeet jotka iltalehti määrää, ja joista ei voi valita vain välttämättömiä, vaan täytyy myös suostua kaikkiin evästeisiin jotka lehti määrää. TAI voi maksaa kuukausimaksua jolloin evästeet saa itse määritellä, tai valita vain välttämättömät evästeet.
Minä en aio maksaa iltalehdelle enkä antaa niille tietoa mitä vastaan ilmaiseksi saisin lukea heidän juttujaan.
Toivottavasti tämä nyt selvensi asian tietämättömille.

**Valitse, miten haluat selata Iltalehteä
Näytämme sinulle kohdennettuja mainoksia
Hyväksy evästeet, joiden avulla voimme näyttää sinulle kohdennettua mainontaa ja sisältöä sekä sijaintisi mukaisen säätiedon.
Hyväksy evästeet ja jatka
Osta Iltalehti Kohdennuskielto selataksesi sivustoa ilman kohdennettuja mainoksia
Selaa Iltalehden sivustoa ilman seurantaa ja kohdennettua mainontaa hintaan 1,99 € /kk. Tilaus on jatkuva ja uusiutuu kuukausittain.

Näet edelleen mainontaa, mutta se ei ole todennäköisen kiinnostuksesi mukaan valittua. Voit tehdä tarkempia valintoja suostumuksiin, kun olet tehnyt tilauksen.
Kieltäydy ja maksa 1,99 €/kk**

Niin paljon ei tuo lehti kiinnosta että alkaisin erikseen selvittelemään miten voisin päästä lukemaan lehteä maksamatta ja ilman evästeitä.

Kiitos umac tekstistä!

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Titaanijäärä » 24.06.2026 15:47

Evästeitä on toki joka paikassa, ja yleensä saa suht helposti kliksautettua haluaako täyslaidallisen, vain välttämättömät (tai jopa ei mitään), tai jotain siltä väliltä. Tuommoinen "ota pipari tai maksa" sen sijaan jo ihan periaatteellisella tasolla nostaa karvat niin pystyyn että ei kiinnosta edes lähteä katsomaan olisiko siellä kuitenkin edes jotain säätövaraa vai ei ja äänestän jaloillani (tai tässä tapauksessa kait silmilläni).

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Darre » 24.06.2026 14:43

Vieras kirjoitti:^ Ei tarvitse hyväksyä mm sijaintitietoja. Hyvin suuressa osassa uutisointia ei tarvitse hyväksyä kuin välttämättömät evästeet. Esim yle. Jos tuollaisilta saiteilta laitetaan linkkejä, olisi hyvä referoida teksti kunnolla keskustelupalstalle.


Tiedän tämän varsin hyvin ja osaa ihan ongelmitta hyväksyä yleensä vain välttämättömät evästeet. En ole tyhmä.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Umac » 24.06.2026 02:51

Minulle IL antaa aivan selkeästi kohdan missä voi painaa älä salli koskaan mitä tulee sijaintitietoihin. Eikö se sitten tule kaikille, en tiedä??
Ja kun käytössä VPN niin ei näitä tule miettineeksi.
https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/ ... a/evasteet

Mutta tässä ko jutun kopio:

Vakava onnettomuus seurakunnan kesätapahtumassa: Koira puri tyttöä kasvoihin
Onnettomuus tapahtui helluntaiseurakunnan juhannustapahtumassa.
Labradorinnoutaja puri esikouluikäistä tyttöä kasvoihin lauantaina 20. kesäkuuta Vantaan Korsossa.
Onnettomuus tapahtui suunnilleen iltakuudelta. Meneillään oli Korson helluntaiseurakunnan juhannustapahtuma, johon osallistui lapsia ja aikuisia. Telttakokoukset järjestettiin seurakunnan parkkipaikalla.
Korson helluntaiseurakunnasta vahvistettiin tapahtunut Iltalehdelle.
Silminnäkijän mukaan labradorinnoutaja oli etsiytynyt ruusupuskan varjoon, kun nuori tyttö yritti silittää sitä. Tyttö lähestyi koiraa takaapäin, jolloin koira käännähti ja puraisi häntä kasvoihin.
Silminnäkijän mukaan tytön kasvoista alkoi heti vuotaa paljon verta. Hänen isänsä oli lähettyvillä ja otti tytön syliin. Monet muut lapset säikähtivät huutoa ja verta, silminnäkijä kertoo.
Juhannustapahtuman takia paikalla olevat järjestyksenvalvojat hälyttivät ambulanssin, joka vei tytön jatkohoitoon. Silminnäkijän mukaan tytön haava vaati lukuisia tikkejä.

– Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta, ja ajatuksemme sekä rukouksemme ovat lapsen ja hänen läheistensä luona, seurakunnan johtava pastori Jari Vahtera sanoo tiedotteessa.
Paikalle saapui myös poliisipartio, joka jututti koiran omistajia.
Asiasta ei ole kirjattu rikosilmoitusta poliisille, kerrotaan Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen viestinnästä. Poliisin mukaan asiassa ei ole toistaiseksi syytä epäillä rikosta.
Poliisi selvittää tapahtumien kulkua ja arvioi asiaa paremmin selvitysten jälkeen.
Silminnäkijän mukaan koira oli käyttäytynyt tapahtuman ajan muuten rauhallisesti, mutta se vietiin pois alueelta onnettomuuden jälkeen.
Korson helluntaiseurakunta sanoo käyvänsä läpi turvallisuuskäytäntöjään, mutta kieltäytyy kommentoimasta yksityiskohtia.

Päivitetty poliisin kommentit kello 11.43.


Itse tapahtumaan sanoisin, että hyvinkin mahdollinen sillä koira hakeutunut varjoon ja mahd yllätetyksi tulo saanut reagoimaan. Lapsen kasvot ovat aina vaarassa kun kulkevat matalammalla ja kudokset hyvinkin pehmeitä. Ja kyllä, labradorin hampaat leikkaavat siinä kun pitbullinkin.
Omassakin perheessäni kokemus kun pieni lähes luovutusikäinen pentu käännähti ja maitohammas leikkasi viillon lapsen nenänvarteen.

Koirien vieminen yleisötapahtumiin tms. on oma juttunsa, hellesäillä koiran kiikuttaminen yhtään mihinkään oltava paljon harkitumpaa ja rajoitetumpaa. Labbiksen turkki on kaksinkertainen ja uimiseen suunniteltu palttoo joten jollain aurinkoisella asfaltilla on turkasen kuuma ihan kellä vain. Paikka siis hyvinkin tuttu mm. meille kun asumme lähellä ja ajamme ohi viikoittain.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Vieras » 23.06.2026 22:33

^ Ei tarvitse hyväksyä mm sijaintitietoja. Hyvin suuressa osassa uutisointia ei tarvitse hyväksyä kuin välttämättömät evästeet. Esim yle. Jos tuollaisilta saiteilta laitetaan linkkejä, olisi hyvä referoida teksti kunnolla keskustelupalstalle.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Darre » 23.06.2026 21:54

Niin no joo, noita evästeitä mä en edes ajatellut kun ne nyt pitää hyväksyä joka paikassa.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Titaanijäärä » 23.06.2026 21:16

Ei noita Iltalehtijuttuja ole enää aikoihin voinut lukea ilman "Hyväksy evästeet ja mainokset tai maksa"-kiristystä, pitäkööt tunkkinsa, eipä noissa mitään kuolematonta menetä.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Darre » 23.06.2026 19:47

^Tuo juttu on kyllä luettavissa ihan suoraan linkin takana, ei tarvitse maksaa mitään tai antaa tietoja.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Vieras » 23.06.2026 18:49

Sanottiin mitä sanottiin mutta minä en pääse lukemaan iltalehden linkkejä, koska en halua maksaa enkä antaa tietojani.
Kyllä, turhia tapauksia tämmöiset.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja aunet » 23.06.2026 17:14

Siinähän sanottiin että esikouluikäinen ja että koira oli "etsiytynyt" ruusupuskan varjoon. Sanamuodosta voisi päätellä koiran olleen irti tai pitkässä liinassa, ei kait se muuten kovin syvälle puskaan pääse. Tiedä näitä sitten. Itsellä koko ajan huomio koirissa, olin niiden kanssa sitten missä hyvänsä. Mutta turhia tapauksia.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Vieras » 23.06.2026 16:33

Minkä ikäinen oli tämä nuori tyttö? Ihmettelen miten noin voi käydä, kun koirahan on siinä omistajansa välittömässä läheisyydessä koko ajan. Saa kyllä olla silmät selässä jos menee ihmispaljouteen koiran kanssa, siinä ei oikein voi kuin itseään syyttää.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja aunet » 23.06.2026 16:21

Samaa mieltä kuin edellisetkin. Ja tekstissä luki "Silminnäkijän mukaan labradorinnoutaja oli etsiytynyt ruusupuskan varjoon, kun nuori tyttö yritti silittää sitä. Tyttö lähestyi koiraa takaapäin, jolloin koira käännähti ja puraisi häntä kasvoihin."

Eli iso koira käännähti, tuo voisi sattua vaikka kenelle tahansa meistä ihan kotioloissa. Esimerkiksi koira on umpiunessa lattialla ja itse kävelet sen hännän päälle epähuomiossa tai pimeässä. Totta kai koira "käännähtää" aiheuttajaa kohti ja jos leuka käy samaan aikaan, voipi nilkka oli tikkauskunnossa. Etenkin jos kyseessä iso ja isosuinen koira.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Valkosipulisilakka » 23.06.2026 15:43

Olen sitä vähän ihmetellytkin, kun ihmisillä on vimmattu hinku raahata koiransa kaiken maailman markkinoille ja kissanristiäisiin. Ei siinä välttämättä mitään pahaa ole, mutta silloin täytyy kyllä aika lailla keskittyä siihen koiraan ja sen ja ympäristön silmälläpitämiseen. Miltä koiran ilme näyttää, onko skuutti juuri viuhahtamassa ohi, tuleeko pikkutaapero takaa päin halaamaan jne. Koira ei yleisötapahtumissa useinkaan kulje "siinä sivussa" niin, että unohdat sen valvomatta hihnan päähän ja sitten olet kauhean hämmästynyt, kun jotain ikävää pääsee tapahtumaan.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Biarritz » 23.06.2026 11:36

Koiraahan ei saisi lähestyä takaapäin, ei ainakaan tuntemattomat ihmiset/ oman perheen ulkopuoliset. Koira voi vaikka ihan vaan säikähtää ja purra sen takia. Tietenkään ei ole lapsen vika, mutta vanhempien olisi pitänyt opastaa koiran lähestymisessä. Lisäksi tuosta ei käy ilmi oliko omistajalta kysytty lupa koiran silittämiseen, kaikki koirat eivät valitettavasti siedä lapsia (monella syynä kiusaaminen/ huonot kokemukset).

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Tiibetinhelmi » 23.06.2026 10:14

^No jopas.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja *kiranas* » 22.06.2026 09:14

IL: Koira puri pientä lasta kasvoihin Vantaalla seurakunnan tilaisuudessa
"Silminnäkijän mukaan labradorinnoutaja oli etsiytynyt ruusupuskan varjoon, kun nuori tyttö yritti silittää sitä. Tyttö lähestyi koiraa takaapäin, jolloin koira käännähti ja puraisi häntä kasvoihin."

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja *kiranas* » 17.06.2026 09:40

ESS: Vapaana liikkuva koira piinaa Lahden Kaukkarin asukkaita – "Ihmiset eivät meinaa enää uskaltaa kulkea kadulla" maksumuurin takana.

"Isokokoinen koira on käynyt tänä vuonna kahden pienemmän koiran päälle. Toisesta tapauksesta on käynnissä poliisitutkinta.
Lahden Kaukkarin kaupunginosan asukkaita on piinannut alkuvuodesta asti alueella vapaana liikkuva koira. Alueen asukkaiden mukaan koiraa pidetään pihassa irti ja ilman valvontaa ja siksi se pääsee karkaamaan helposti.

Isokokoinen koira on käynyt tänä vuonna kahden pienemmän, omistajiensa kanssa liikkuneen koiran päälle. Molemmat koirat ovat joutuneet tapahtuneen jälkeen eläinlääkärin hoitoon.

Useampi Kaukkarin asukas kertoo Etelä-Suomen Sanomille, että alueella ulkoilevat ovat pelästyneet koiraa.

– Ihmiset eivät meinaa enää uskaltaa kulkea kadulla, eräs Kaukkarin asukas kommentoi.

– Pienten koirien omistajat pelkäävät, sanoo toinen alueella kulkeva.

Kaukkarilaisten mukaan monet ovat joutuneet muuttamaan päivittäisiä lenkkeilyreittejään ja olemaan valppaina alueella liikkuessaan. Huoli on herännyt myös siitä, voisiko koira käydä jossain vaiheessa ihmisenkin päälle. Etenkin pienemmistä lapsista ollaan alueella huolissaan.

– Jotkut vanhemmat ovat päättäneet, että kesälomalla olevat lapset eivät saa lähteä yksin oman aidatun pihan ulkopuolelle koiran takia. Kyllähän tällainen rajoittaa tosi paljon lomailevien lasten elämää, yksi asukas sanoo.

Poliisille on tehty toukokuun lopulla rikosilmoitus tapahtumasta, jossa koira oli karannut aidatun pihan avonaisesta portista ja aiheuttanut vammoja toiselle koiralle.

Tapahtumassa vammautuneen koiran omistaja kertoo ESS:lle, että isompi koira juoksi vauhdilla pienen, 4,5 kiloa painavan koiran yli. Tämän seurauksena pienen koiran toisesta takatassusta lähti varvasluu kokonaan paikaltaan.

– Koiramme ei tapahtuman jälkeen varannut painoa enää toiselle takatassulle. Jouduimme viemään sen heti päivystävälle eläinlääkärille, omistaja kertoo.

Pienempi koira on edelleen toipumassa tapahtumasta eikä voi käydä esimerkiksi pidemmillä lenkeillä. Omistajien mukaan koira vaikuttaa yhä hyvin traumatisoituneelta ja pelkää kaikkea jopa kotona sisällä ollessaan.

Pienen koiran omistajille on aiheutunut tapahtumasta monenlaisia kuluja. He ovat yrittäneet saada hyökänneen koiran omistajaa maksamaan eläinlääkärikulujen omavastuuosuutta, mutta toistaiseksi tuloksetta.

Hämeen poliisi tutkii tapahtunutta rikosnimikkeillä törkeä järjestysrikkomus ja vahingonteko. Tutkinta on tällä hetkellä kesken.

En tiedä, mitä pitäisi tapahtua ennen kuin tilanteeseen oikeasti puututtaisiin.

Kaukkarin alueen asukas
Aiemmin tänä vuonna poliisi kirjasi karkailevan koiran omistajalle sakon järjestysrikkomuksesta. Sakko liittyi helmikuiseen tapahtumaan, jossa koira oli ollut jäällä vapaana ja purrut toista koiraa.

Koirasta on tehty kaukkarilaisten mukaan myös useampi eläinsuojeluilmoitus.

Viranomaisille tehdyistä ilmoituksista huolimatta tilanne ei ole asukkaiden mukaan muuttunut. Koira on nähty edelleen vapaana useita kertoja.

– En tiedä, mitä pitäisi tapahtua ennen kuin tilanteeseen oikeasti puututtaisiin, yksi Kaukkarin asukkaista sanoo.

Kaukkarilaisia harmittaa, miten paljon koiratilanne on vaikuttanut koko alueeseen ja sen asukkaisiin.

– Tähän asti Kaukkari on ollut niin kiva ja rauhallinen alue.

Poliisi saa vuosittain useita ilmoituksia vapaana kulkevista koirista. Hämeen poliisin ylikomisario Timo Kuokkasen mukaan poliisi reagoi aina, jos vapaana kulkeva koira on haitaksi ympäristölle.

– Koiraa lähdetään tällaisessa tilanteessa etsimään ja tavoittelemaan. Se pyritään saamaan turvallisesti kiinni poliisin toimesta, Kuokkanen sanoo.

Kuokkanen korostaa omistajien vastuuta koiran valvonnassa.

– Koiran tulee olla omistajalla hallinnassa ja valvonnassa niin, ettei se pääse aiheuttamaan ympäristölle haittaa eikä vaaraa. Jos omistaja on huolimaton, ja koira aiheuttaa vahinkoa, on kyseessä järjestyslaissa kielletty menettely.

Koiran omistajalla on korvausvastuu, jos koira aiheuttaa vahinkoa. Tapauksissa, joissa koira puree toisen omistamaa eläintä, omistajat ratkovat korvausasiat Kuokkasen mukaan keskenään, viime kädessä käräjäoikeudessa.

Kuokkanen muistuttaa, että poliisiin kannattaa olla yhteydessä aina, jos havaitsee koiran aiheuttavan vaaraa tai haittaa ympäristölle.

Laissa on säädetty koiran kiinni pitämisestä ja valvonnasta. Järjestyslaki määrää, että koiran on oltava aina kytkettynä taajama-alueella. Vapaana koiria saa pitää vain koirapuistoissa, koirien harjoituspaikoissa ja suljetuilla piha-alueilla. Järjestyslain mukaan myös näissä paikoissa koiran on oltava omistajansa tai haltijansa valvonnassa ja hallinnassa.

Metsästyslain mukaan luonnoneläinten pesimäaikana koirat on pidettävä kiinni myös taajamien ulkopuolella."

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Umac » 12.06.2026 03:05

Tämä on viime viikon uutisointia mutta näin sen nyt vasta. On valitettavasti maksumuurin takana joten muuta en näe. Tekoälytila kertoo hyökänneen olleen ambulli, en tiedä pitääkö paikkansa?
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000012054575.html
Lenkki muuttui painajaiseksi Tampereella – Tanja Kivilahden koirasta löytyi 18 puremajälkeä -
Tanja Kivilahti joutui ottamaan hyökänneen koiran takajalat ”kuristusotteeseen” saadakseen sen irti omasta koirastaan.


Kesäkuu 2026: Irrallaan ollut amerikanbulldoggi hyökkäsi toisen koiran kimppuun Kalevan kaupunginosassa, mistä seurasi eläimelle lukuisia puremajälkiä (AI-yhteenveto)

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja *kiranas* » 09.06.2026 09:20

Umac kirjoitti:


HS:n päivitys juttuun:
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012064580.html

--Piercen mukaan koira muistuttaa rodultaan pitbullia tai bokseria. Hänen mukaansa se ei käyttäytynyt aggressiivisesti vaan oli pikemminkin säikky ihmisiä kohtaan. --



mulla ei riitä sympatiaa omistajaa kohtaa. se että koira pääsee kerran irti, jo sen jälkeen se tulee olla hallinnassa, eikä juoksennella kohta uudestaan ja taas kohta, että naapurusto sen johonkin aitaukseen telkeää. todella välinpitämätön omistaja!
onneksi koira matkasi viikkiin.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.06.2026 07:11

Onkin ollut hyökkäysrintamalla aika hiljaista viime aikoina?

Miten hitossa se koira ei pysy kiinni, jos on jo purrut ihmisiä?? Aivan taliaivo omistaja.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Umac » 09.06.2026 03:04



HS:n päivitys juttuun:
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012064580.html

--Piercen mukaan koira muistuttaa rodultaan pitbullia tai bokseria. Hänen mukaansa se ei käyttäytynyt aggressiivisesti vaan oli pikemminkin säikky ihmisiä kohtaan. --

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja TlGER » 08.06.2026 21:46

Thirteen_2 kirjoitti:"Äiti kertoo, että lapsi huutoitki tapahtuman jälkeen monta tuntia."
"Äiti kertoo, että hänen poikansa ei ollut psyykkisesti koulukuntoinen useampaan viikkoon tapahtuman jälkeen, ja uskaltautui vasta tänä keväänä jälleen kävelemään yksin kouluun."
Miksi nämä kuulostaa mun mielestä ylireagoinnilta? Ei ihan normaalilta. Siitä on tosin aikaa kun omat lapset olivat tuon ikäisiä.


On todellakin ylireagointia, ja lisäksi antaa hyvän tilaisuuden, että omaa lasta aletaan pilkata itkupilli-mammanpojaksi, kun koulukaverit kuulevat tällaisia lausuntoja.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja *kiranas* » 08.06.2026 21:25

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Valkosipulisilakka » 14.05.2026 10:19

Uutinen ulkomailta, koirahyökkäys aiheuttanut kalliin kilpahevosen kuoleman:
https://www.telezueri.ch/zuerinews/olym ... 5uWxh5f0hw

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Vieras » 13.05.2026 10:52

En muista flexikeskusteluja, mutta uskon että niitä on takuulla ollut. :mrgreen: Niin tunteella jotkut suhtautuvat niihin. Itsehän pidän kovastikin ja käytän aktiivisesti, olen aina käyttänyt. Saahan siinä aktiivinen koira mennä ihan eri tavalla askellajiakin hieman vaihdellen. Ja nimenomaan turvallisesti verrattuna siihen, että olisi irti.

Mutta jos minulle tapahtuisi tuollainen kömmähdys, suhtautuisin siihen vakavasti. Siinäkin tapauksessa, ettei koirani tekisi yhtään mitään muuta kuin tervehtisi, jos toinen sitä säikähtäisi. Huolehtisin tasan tarkkaan, ettei sama toistu ja että sen myös säikäyttämällemme ihmiselle osoittaisin. En vittuillen ja esim. teatraalisesti kierrellen tai jotain paikkamakuuta toteuttaen, mutten myöskään jatkaen flexi pitkänä kuin ennenkin. Totta kai harmittaisi lopettaa sen käyttö varsinkin kotikulmilla, mutta ihan itsepä sen olisin aiheuttanut. Onhan se nyt ihan mekaaninen tosiasia, että flexi irtoaa kädestä helpommin kuin ranteen ympärillä pidetty perushihna.

Minusta se olisi ihan normaalia aikuisen ihmisen empatiaa ja vastuunkantoa. Ei mielistelyä tai nöyristelyä, muttei myöskään ylimielistä piittaamattomuutta.

Kyllä, minustakin vaikuttaa vahvasti ylireagoinnilta äidin suunnalta. Ja ihan varmasti voi koko prosessi turhauttaa, varsinkin jos asia on virallisesti loppuun käsitelty. Mutta ei se estä myös toisen osapuolen käytöksen kriittistä tarkastelua. Jos siis näin on, että koiran kanssa kuljetaan ihan samoin kuin ennenkin.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja MikkoP » 13.05.2026 10:11

Tuli uutista lukiessa niin mieleen vanhat PP-keskustelut flexistä :D

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Umac » 13.05.2026 02:50

Minäkään en ymmärrä vanhempien jatkumoa asialle, taisin tuoda sen selväksi jo aiemmin kommentillani. Enkä kiinnitä asiaan Flexiä ollenkaan koska tavan remmit sinkoilee myös käsistä jos oikein kohilleen sattuu. Niin on käynyt ja tulee käymään, hihnoja katkeilee ja lipeää käsistä, oli hihnan malli mikä vain.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Vieras » 12.05.2026 21:33

Ymmärrän vanhempia siinä tapauksessa, että koiraa kuljetetaan edelleen samassa paikassa flexillä. Itse ihan takuulla häpeäisin aiheuttamaani tilannetta sen verran, että käyttäisin jatkossa normihihnaa edes sillä alueella. Muu tuntuisi aika ylimieliseltä.

Mutta se saisi kyllä riittää varmistamaan heillekin, että olen ottanut opikseni, eikä sama ole tapahtumassa uudestaan. Jos ei riittäisi, ei mahtaisi mitään.

Re: Koirahyökkäykset

Viesti Kirjoittaja Thirteen_2 » 12.05.2026 18:56

"Äiti kertoo, että lapsi huutoitki tapahtuman jälkeen monta tuntia."
"Äiti kertoo, että hänen poikansa ei ollut psyykkisesti koulukuntoinen useampaan viikkoon tapahtuman jälkeen, ja uskaltautui vasta tänä keväänä jälleen kävelemään yksin kouluun."
Miksi nämä kuulostaa mun mielestä ylireagoinnilta? Ei ihan normaalilta. Siitä on tosin aikaa kun omat lapset olivat tuon ikäisiä.

Ylös

cron